Avery Trufelman, Sanat konuşmasında tiki tarzını ortaya koyuyor – Sanat Gazette

Zoe

New member
Sanat Yard'a bakın ve “Gossip Girl”deki Kennedy veya Blair Waldorf'u anımsatan mokasen ayakkabılar, haki pantolonlar ve örgü kazaklar göreceksiniz. Kampüs dışında bile “tiki” görünüm geri dönüyor. Peki bu tarz nereden geliyor ve Amerika'nın varsayılan modası mı?

Modayla ilgili bir podcast olan “Articles of Interest”in yaratıcısı, sunucusu ve yapımcısı Avery Trufelman Salı gecesi Sanat'ın Tiyatro, Dans ve Medya merkezini ziyaret ederek “giysinin günlük varoluştaki rolü ve giyinmenin ne anlama geldiği” hakkındaki görüşlerini paylaştı. 'normal.'”

Trufelman, pek çok ceketin görülebildiği tıklım tıklım dolu bir odada, “Kıyafetler aracılığıyla hangi çağda yaşadığımızı, havanın nasıl olduğunu, hangi rolü oynadığımızı söylüyoruz” dedi. “Bilerek ya da bilmeyerek, daha geniş toplumda olup bitenleri bu şekilde yansıtıyoruz. Siz vazgeçmediğiniz veya denemediğiniz sürece kültürü bu şekilde tenimize taşıyoruz.

Ve bu soru, yani moda trendlerinden kaçınabilir miyiz, yoksa birey olabilir miyiz sorusu, bu hızlı dirilişin bir parçası. COVID sonrası modanın kaosuna yanıt olarak şık kıyafetlere geri döndük mü? Trufelman'ın podcast'inin üçüncü sezonu olan “American Ivy”, görünümün kökenlerini, mirasını ve neden ondan kurtulamadığımızı araştırıyor.


“Articles of Interest” adlı podcast'in sunucusu Avery Trufelman, “Performans Üzerine Perspektifler” serisinin bir parçası olarak konuşuyor.

Niles Singer/Sanat Personel Fotoğrafçısı


Mevcut hazırlık enkarnasyonunun sahnesini hazırlayan Trufelman, Amerikalılar COVID karantinalarının ardından evlerini terk ederken niş ve hızlı hareket eden trendlerin patladığı çevrimiçi bir ekosistemi anlatıyor. “Clowncore”, “cottagecore” ve “balletcore” giyinme tarzlarını tanımlayan kelimeler haline geldi.

“Çok fazla trend vardı” dedi. “Ve bir süreliğine şöyle düşündüm, ah, belki de bu trend ihtiyacına neler olduğunu incelemek isterim.”

Daha derine indikçe “eski para estetiği” ve “kıyı büyükannesi” gibi isimler taşıyan sayısız trend ortaya çıktı. Kendisinden öncekilerden farklı olarak, bu tarzların hepsi aslında tiki'nin yeni versiyonları ve podyumlara ve dergilere bulaşmış durumdalar. 2023 yılında perakende pazarında sıkıntı çeken J.Crew geri dönüş yaptı.

“Dünyanın her yerindeki milyonlarca insanın uyanıp Amerikan giyindiğini hissediyorum.”

Avery Trufelman
Bildiğimiz kadarıyla tiki tarzının kökeni, öğrencilerin derslere, antrenmanlara ve sonrasında akşam yemeğine spor kıyafetleriyle gittikleri Ivy League kolejlerinin kampüslerine kadar uzanabilir. Üniformaları pilili tenis pantolonları ve etekleri, ragbi gömlekleri ve kazaklardan oluşuyordu.

1950'lere gelindiğinde şık giyim üniversitelerin dışına yayıldı. “Birdenbire meselenin okulda olmakla ilgili olmadığı bir noktaya geldi. Trufelman, “Bu sadece havalı, genç, tersine çevrilebilir, kişiselleştirilebilir bir görünümdü” dedi.

Stil, trend döngülerini aşan düğmeli veya polo gömlek gibi birçok moda parçasını tanıttı. 1960'larda ve 70'lerde bireyciliğin yükselişi bazılarının hazırlığı fanilalar ve bantlı tişörtlerle değiştirmesine neden olurken, tiki tarzı güvenilir bir siluet olarak arka planda kaldı.

“Burada İngilizce konuştuğum gibi bunun da Amerika'nın katkısı olduğuna ve bunun eski bir imparatorluğun kalıntısı olduğuna dair evcil bir teorim var. Trufelman, “Dünyanın her yerindeki milyonlarca insanın uyanıp Amerikan giyindiğini hissediyorum” dedi.

Görünüm 1980'lerde Ralph Lauren ve zenginlik ile sınıfı somutlaştırmaya yönelik bir rehber olan “Resmi Preppy El Kitabı”nın yayınlanmasıyla yeniden canlandı. Preppy 90'lı yıllarda yerini grunge'a bıraktıktan sonra, 2000'li yılların başından ortalarına kadar hip-hop sanatçısı Kanye West'ten televizyon programı “Gossip Girl”deki karakterlere kadar ünlülerin giydiği parlak renkler ve ekose baskılarla geri döndü.

Trufelman, “Şu anda hayatta olan herkes şık kıyafetlerin bir versiyonuyla büyüdü, bu yüzden bunu düşünmüyoruz bile” dedi.

“'American Ivy'den öğrendiğim şeylerden biri normallik ve gündelikliğin performansının gerçekte ne kadar derin olabileceğidir.”

David Levine, Uygulama, Tiyatro, Dans ve Medya Profesörü
Peki mevcut yineleme zamansız mı yoksa modaya uygun mu?

“Hepimiz zamansızlık ile trendlik arasındaki bu savaşı yorumlamaya çalışıyoruz. Hepimiz zamanımıza ne kadar yansıtacağımızı düşünüyoruz ve o kadar da seçeneğimiz yok” dedi Trufelman.

Ancak geriye dönüp baktığımızda mevcut elbisemizin modası geçmiş olarak görülme korkusu veya yalnızca zamana dayanabilecek parçaları satın alma korkusu neredeyse kaçınılmazdır. En “zamansız” giysiler bile (örneğin düz beyaz bir gömlek) kesimi, rengi, kumaşı veya başka bir özelliğiyle zaman hakkında bir şeyler söyler.

Trufelman, “Sanırım kendi kişiliğinizde, zamanınızda ve kıyafetlerinizde rahatça sıkışıp kalmanın tek yolu, tangonun tadını çıkarmak ve onu bir seçim meselesi olmaktan çok yorumlanacak bir şey olarak görmektir” dedi.

“Perspektifler Üzerine Perspektifler”, farklı disiplinlerden önde gelen sanatçıları ve akademisyenleri “performans” alanındaki çalışmaları hakkında konuşmaya davet eden yeni bir seri.

TDM'de uygulama profesörü David Levine, “Avery'nin podcast'ini dinlerken ve bunun ne kadar alakalı olduğunu düşünürken, bana moda ve kendini ifade etmenin bir tür performans olduğu hatırlatıldı” dedi. “80'lerde New York'ta hazırlık okuluna gittim, bu da 1980'de 'Preppy Handbook'un basımı için orada olduğum anlamına geliyor. Polo Ralph Lauren'in tüm lise öğrencilerine ani kitlesel akını için oradaydım. şehir… 'American Ivy'den öğrendiğim bir şey, normallik ve gündelikliğin performansının gerçekte ne kadar derin olabileceğidir.”

Bir sonraki etkinlikte sanatçı Nick Mauss'un “Hareketlerin Sahneleme Arşivi” başlıklı konuşmasını yapması yer alacak. Daha fazla bilgi edinin ve buradan kaydolun.